“Onbekend maakt onbemind.” Dat is een veel gehoorde spreuk onder ondernemers. En: “Wanneer je elkaar kent kom je sneller tot zaken.” Met de actie ‘Koop Lokaal’ hoopt de BIZ dat bedrijven op Halfweg-Molenwatering elkaar wat beter weten te vinden, leren kennen én samen zaken gaan doen.
Het is zo ’n verhaal waar je blij van wordt. Spijkenisser Danny Coppenrath wist de hartenwens van opa Wil te vervullen en startte er vervolgens een bedrijf mee. “Opa was een echte verhalenverteller en heeft ons product daarmee al inhoud gegeven voordat het goed en wel bestond,” zegt Danny met een grote glimlach. Want waar opa Wil ooit een zoektocht begon naar de rum die hem zo goed smaakte, daar wist Danny ‘m te vinden. Met hulp van een Schiedamse distilleerder werd-ie gebotteld en de premium rum was geboren. De naam Baron past ‘m als een jas en inmiddels staat de rum bij zo ‘n 165 slijters op de plank.
Het succesverhaal van Baron begon lange tijd geleden, maar is relatief kort geleden op Halfweg-Molenwatering in versnelling gekomen: “De ontwikkeling van de rum, fles en logo zelf kostte jaren, maar nu het er is kunnen we het eindelijk de wereld in slingeren. Sinds een jaartje houden we daarom kantoor aan de Stevinweg op Molenwatering.” Opa is afgelopen jaar helaas overleden ten gevolge van Corona, vertelt Danny: “Hij was en blijft de Baron, dus we bouwen met trots verder aan zijn droom, wat inmiddels ook de onze is geworden.”
In het kader van het éénjarig bestaan hebben de onderdanen van Baron een mooie geschenkenverpakking gemaakt, waarin alles zit, waarmee een ‘heerlijk avondje’ kan worden genoten. “En speciaal voor BIZ-participanten willen we dat voordelig aanbieden. Ik kom graag langs om te laten zien wat we in huis hebben,” aldus Danny.
Voor het hele verhaal van Baron kijk je op www.baronrum.com of lees dit artikel.