Blijf aangehaakt én leg contact met de BIZ-App >>

Handelsonderneming Zwikstra wint BIZ-veiling, cheque voor Truckrun 


Omdat de BIZ Halfweg-Molenwatering het zwerfvuil op het bedrijventerrein tegenwoordig via elektrische busjes ophaalt is de BIZ-bakfiets per opbod geveild. Op zaterdag 3 september mocht veilingwinnaar Remco Zwikstra de fiets in ontvangst nemen. Hij overhandigde daarbij een mooie cheque aan goed doel ‘Truckrun Spijkenisse’.  


Sinds 2016 zorgt de Stichting BIZ Halfweg-Molenwatering namens haar participanten voor een schoon, heel, veilig, bereikbaar én duurzaam bedrijventerrein. Zwerfvuil geldt daarbij als een belangrijk aandachtspunt, omdat de vele bezoekers van het bedrijventerrein hun afvalsporen goed blijven achterlaten.  

Om de straten schoner te krijgen organiseert de BIZ onder andere wekelijkse zwerfafval-rondes, als aanvulling op de reguliere rondes van de gemeente. En waar deze afvalprikrondes voorheen werden verzorgd met de BIZ-bakfiets, worden ze nu uitgevoerd met behulp van elektrische wagentjes van Voorne-Putten Werkt. 

Lokaal zaken doen 

Ondernemer Remco Zwikstra – gevestigd op de Einsteinweg – is al ruim 30 jaar met zijn passie bezig: het maken van innovatieve staalconstructiewerken. Met zijn winnende bod draagt Zwikstra een mooi bedrag bij aan het goede doel de Truckrun Spijkenisse. Deze vrachtwagen-rally voor gehandicapten start én finisht al sinds jaar en dag op bedrijventerrein Halfweg-Molenwatering. 

De volgende Truckrun Spijkenisse vindt plaats in april 2023, met zo’n 160 vrachtwagens. De organisatie is buitengewoon geholpen met deze bijdrage, maar kan elke steun financieel óf in natura erg goed gebruiken. Op de website van de Truckrun vindt u meer informatie, www.truckrunspijkenisse.nl.

“Met deze overdracht van de BIZ-bakfiets aan een lokale onderneming én een mooie opbrengst voor een lokaal goed doel is de cirkel mooi rond”, beschouwt bestuurslid Daan van der Ent (Van der Ent Group). “Zo blijven we als BIZ lokaal verbinden! 

En op dat vlak laten we in oktober óók weer van ons horen, met een stevige ‘Koop Lokaal’ campagne. Hou de buitenruimte en lokale media dus goed in de gaten!” 

Zoek op de website